Späť na všetky články
14. septembra 2023

Heineken Slovensko reaguje na revolúciu v gastro segmente: pomáha aj HoReCa akadémiou

Bratislava (12. september) – Podnikanie v HoReCa segmente zažíva svoju revolúciu, zákazníci menia svoje správanie a návyky. V nadväznosti na to spoločnosť Heineken Slovensko ponúka pomoc v podobe informačno-edukačného portálu HoReCa Academy.  Prináša širokú škálu riešení, ktoré pomôžu prevádzkam prilákať späť svojich zákazníkov.

Revolúcia v gastro segmente

K transformácii klasických krčiem dochádza dlhodobo a to v mestách aj na vidieku. „Typických krčiem je na vidieku viac a preto je ich ubúdanie viditeľnejšie. Je to spojené aj s faktom, že mladšia generácia má už vyššie požiadavky na servis a vyhľadáva prevádzky s pekným prostredím a kvalitnou ponukou nápojov a jedla. Už dnes vidíme, že mnohé prevádzky, ktoré donedávna ponúkali iba nápoje, menia charakter na menšie, jednoduchšie reštaurácie,“ vysvetľuje Fegyveres. Trendom podľa jeho slov bude, že sa klasické dedinské krčmy postupne transformujú na iný typ poskytovania pohostinských služieb. „Predpokladaný vývoj je, že tradičných krčiem bude menej, ale prídu nové modernejšie krčmy s novými službami,“ hovorí zakladateľ portálu HoReCa Academy a obchodný manažér zo spoločnosti Heineken Slovensko Róbert Fegyveres.

Tieto transformačné zmeny pozorujeme dlhšie. Externé faktory posledných rokov, ako pandémia, inflácia, zvyšovanie cien vstupných surovín i energií, trend prichádzajúcich zmien akcelerovali. Pred rokom 2020 bol  HoReCa segment silnejší o 15 % prevádzok, toto číslo sa nepohlo vyššie ani po príchode nových prevádzkovateľov do HoReCa segmentu v roku 2022. Dnes odhadujeme pokles počtu prevádzok na 5 až 8 %.

Domáce pohodlie verzus kvalitný servis v podnikoch

Stravovacie návyky ľudí sa menia, trendom je objednávať si jedlo domov. „Konzumenti na Slovensku častokrát nemajú vžité to, že v reštaurácii si neplatia len za samotný produkt, ale najmä za služby a servis, ktorý tam dostávajú. Platí to ale aj naopak, ak v podniku dostanú kvalitný servis a sú s nim spokojní, sú ochotní si zaň zaplatiť,“ zdôrazňuje Fegyveres. „Spoločne s Horeca segmentom pracujeme na tom, aby sa ľudia vrátili do kaviarní, reštaurácií, barov a podnikov, kde si môžu vychutnať nielen skvelé jedlo, ale aj kvalitný servis a zážitok zo spoločne strávených chvíľ, napríklad aj pri dobre vychladenom čapovanom pive,“ dodáva.

Jednou z prevádzok, ktorá spustila svoje podnikanie v januári 2020, je podnik Mäso od Romana. Hneď v úvode svojej činnosti stáli pred majiteľom podniku Romanom Kóňom neočakávané výzvy. Aj napriek tomu, by vraj nemenil. Fungovanie prevádzky prispôsobil dobe a vytvoril koncept nového moderného podniku, ktorý má pre zákazníkov otvorený len od štvrtka do soboty. „Musíme byť hlavne flexibliní, vedieť počítať a hľadať biznis príležitosti tam, kde ich iní nevidia. My okrem predaja mäsa, varenia a grilovania steakov ponúkame aj kurzy prípravy steakov, ktoré nám pomáhajú prežiť občasné náročné časy. Zároveň musíme pozerať na seba, mať       work-life balance, pretože gastro nie je šprint, ale maratón, kde treba podávať dlhodobo výkony.  Preto máme otvorené len od štvrtka do soboty, pričom nedeľu a pondelok oddychujeme, v utorok robievame kurzy prípravy mäsa a steakov pre zákazníkov a v stredu začíname prípravy na týždeň,“ vysvetľuje Roman Kóňa, majiteľ prevádzky Mäso od Romana.

Zákazníci sa podľa neho menej stravujú vonku hlavne počas obedov a na večer vyhľadávajú zážitok, za ktorý sú schopní si priplatiť. „S tým je samozrejme spojený dopyt po kvalitných službách, zákazník sa neuspokojí   s čiastočne kvalitným jedlom alebo servisom a začína byť náročnejší. Čo je pre nás výzva, ktorú sa radi snažíme splniť,“ hovorí Kóňa.

Pomoc v podobe HoReCa Academy

Spoločnosť Heineken Slovensko ponúka už niekoľko rokov informačno-edukačný portál HoReCa academy, ktorý má prevádzkovateľom podnikov pomôcť s rozvojom ich podnikania. „V Heineken Slovensko máme odvahu robiť veci inak a preto chceme inšpirovať praktickými tipmi, trikmi a radami odborníkov, ktoré sú jednoducho, rýchlo a efektívne realizovateľné,“ dodáva Fegyveres.

„Práca s pivom nás baví a preto je našou dlhodobou snahou byť silným a stabilným partnerom pre Horeca aj počas náročnejších období. Inak tomu nebolo ani počas pandémie. Predstavili sme škálu riešení, ktorých súčasťou boli ekonomické a obchodné opatrenia, odborné konzultácie v otázkach legislatívy či technickej podpory, ako aj podpora v online prostredí,“ vyjadrila sa Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Heineken Slovensko.

Na webe https://horecaacademy.heineken.sk/ nájdu majitelia Horeca prevádzok tzv. Desatoro moderného podniku, školu čapovania piva, školenie k párovaniu piva a jedla, či odporúčania smerom k online komunikácii. Jednou z možností, ako osloviť novú cieľovku, je podľa Fegyveresa  vzdelávať majiteľov podnikov o nových formách komunikácie a ako správne pracovať so sociálnymi sieťami a vymoženosťami digitálneho sveta.           „V prípade, že má niekto záujem byť našim partnerom, kolegovia                     z obchodného oddelenia sú k dispozícii a pripravení pomôcť skutočne so všetkým. Pomohli sme takto už viac ako 100 prevádzkam,“ vyzýva Fegyveres k spolupráci.